2016. február 13., szombat

Mire figyeljünk a gluténmentes diétánál!



Ez egy elég bő és hosszú téma.. Megmondom őszintén , én még mindig tudok új dolgot mondani a barátnőimnek.. Csak szó szót követ, felhozzuk a diétám, mondok valamit, és vissza kérdeznek.. Úristen még erre is figyelni kell?? Bizony , rengeteg mindenre kell figyelni!!

Amikor én először kijöttem a diagnózis után, hogy lisztérzékeny lettem, azt se tudtam hova mit, hogyan.. A doktor úr közölte , mi az a 4 dolog ami tilos (búza, rozs, zab , árpa), majd utamra eredtem.. Elkezdtem böngészni az internetet, és az évek múlásával saját tapasztalatból illetve a táplálkozási tanácsadó sulinak köszönhetően  rengeteget tanultam.

Na de nézzük...(szerintem folyamatosan bővíteni fogom a posztot ;) )

Először is tegyünk rendet a konyhában! Hogy mit is jelent ez?? Ha esetleg kétfelé fogunk főzni, akkor csináljunk magunknak vagy a spájzban vagy a konyhaszekrényben külön helyet a dolgainkat, hisz akkor az teljesen el van különítve, nem érintkezik semmivel.
Pl. Nekünk Annával van egy fiókos kis szekrényünk a konyhában, abban tartjuk a mi finomságainkat. A férjemé meg teljesen külön van!



Tény és való, én nem főzők kétfelé, csak gm termékeket (és az én diétámnak megfelelőt) használunk itthon. De én a liszteket, pudingokat stb.. így bedobozoltam. Van 4 nagy dobozkám amiben szépen csücsülnek .



Tehát akkor az első lépésen túl vagyunk, egy jó nagy rendrakás, átpakolás,cuccolás a konyhában.

Következő az edények, vágódeszkák.. stb..
Amit nagyon fontos tudni, hogy a fa konyhai eszközök csak abban az esetben jók, ha azt csak gm dolgoknál használjuk, hogy miért?? Mert a kis erezetbe sajna belemehet a glutén, ezért érdemes inkább műanyagot használni, vagy olyat, amivel nem fogunk mást kevergetni, nem fogunk rajta esetlegesen "normál" (értsd búzalisztes) kenyeret vágni.

Na akkor jöjjenek a konyhai gépek.. Itt értem azt, hogy pl kenyérpirító.. Khm.. én eltettem jó mélyre :D Bizony, azóta nem ettem kenyérpirítós kenyeret.. vagy hogy mondjam :D
Nem biztam benne, és ugyan így voltam a melegszendvics sütővel is. Azokból időközben beszereztem újat (pl. jött egy szülinap, névnap.. mindig volt mit kérnem, ha megkérdezték mit szeretnék D )

Folyt. köv:.... !!!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése