2018. december 3., hétfő

ESZTERHÁZY TORTA - VEGÁN (GLUTÉN,TEJ,TJÁS,CUKOR,SZÓJAMENTES)




Hozzávalók (18 cm-es torta)
Piskóta:
30 dkg darált dió
5 dkg Naturbit köles liszt (ITT)
12 dkg Naturbit barna rizsliszt (ITT)
10,5 dkg tápióka keményítő
1 dkg útifűmaghéj
1,5 dkg útifűmaghéj őrlemény
3 ek édesítő (1:4)
1 cs sütőpor
kb 3,6 dl víz
2 ek citromlé

Krém:
2 cs vaníliás pudingpor (Haas)
15 dkg darált dió
7,5 dkg Naturbit barna rizsliszt
1 dl rizstejszín
7 dl rizstej
2 ek rumaroma
ízlés szerint édesítő

Tetejére:
1 tábla paleo fehér csokoládé (80 gr) - olvasztva 0,5 dl rizstejszínnel (ITT)
10 gr paleo csokoládé - olvasztva kb 5 ek rizstejjel

+ darált dió díszítésnek

Elkészítés:
A piskótához a száraz alapanyagokat alaposan összekeverjöük, majd hozzáadjuk a vizet és a citromlevet, majd jól kikeverjük. Sütőpapírra 2 18 cm tortaformát rajzolunk (rátesszük a formát és körbe rajzoljuk.). Majd a tésztából a rajzolt formába teszünk, elegyengetjük. Majd Megsütjük, így csinálunk, amíg hat lapunk nem lesz.
A krémhez az alapanyagokat kikeverjük, majd sűrűre főzzük.
Ha kész vannak a lapok is és meghűltek, akkor megkenünk egy lapot, majd jön rá egy piskóta, egész addig amíg el em fogy. (én két 18 as tortaformát összeragasztottam, és úgy pakoltam bele. ). 5-6 órát hűtőbe tesszük.
Majd a fehér csokit és a barna csokit is felolvasztjuk. A fehéret a tetejére kenjük, majd a barnát és beletettem egy gyermek gyógyszer adagolóba, és úgy díszítettem. Köröket tettem rá, majd villával összehúztam.
A szélét a tortának egy kis maradék krémmel bekentem és darált diót tettem rá.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése